En enää muista mistä lähti keskustelu sairaanhoitajien palkanlaskusta ja lisätyötunneista. Kuka aloitti keskustelun ja mainittiinko silloin mistä syystä vain…

Kysytty

En enää muista mistä lähti keskustelu sairaanhoitajien palkanlaskusta ja lisätyötunneista. Kuka aloitti keskustelun ja mainittiinko silloin mistä syystä vain hoitajat joutuvat kohtelun uhreiksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatko kilpailukykysopimusta edeltänyttä keskustelua, jossa puhuttiin ja joka koski erityisesti julkisen sektorin työntekijöitä? Paljon puhuttiin mm. sairaanhoitajista ja kätilöistä, mutta sopimukseen liittyvät asiat koskivat yhtä lailla kaikkia julkisen puolen työntekijöitä.

Vuonna 2007 puhuttiin Sari Sairaanhoitajasta, mutta tämä keskustelu liittyi ja johti palkkojen korotuksiin, ei alennuksiin.