Otsikko
Empä ole käyttänyt kirjaston palveluja juuri koskaan,mutta ajattelin kysyä yhtä juttua, eli olen lähdössä ruotsiin ,Sarekin luonnonpuistoon vaeltamaan…

Kysytty

Moi ! Empä ole käyttänyt kirjaston palveluja juuri koskaan,mutta ajattelin kysyä yhtä juttua, eli olen lähdössä ruotsiin ,Sarekin luonnonpuistoon vaeltamaan. Löytyykö Sarekin alueesta kertovaa kirjallisuutta ? Matkakertomuksia, faktatietoa ja jne..... !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sarkin luonnonopuistosta löytyy tietoa ainakin seuraavista kirjoista:

1) Kauneimmat kansallispuistot / Maailman luonnon säätiö ; [päätoimittaja: Benigno Melzi D'Eril] ; [suomennos englanninkielisestä tekstistä: Ilona Sevelius]. - [Espoo] : Weilin + Göös
Alkuteos: WWF presenta le più belle riserve naturali del mondo
ISBN 951-35-4874-0 (koko teos, sid.)

Osa 2: Eurooppa. - , [1990] (Italia). - 243 s. : kuv., kartt. ; 34 cm
ISBN 951-35-4876-7 (sid.)
Sivuilla 204-223

2) Värt att se i Sverige : en reseguide / [redaktion: Per Wivall, Lennart Grenholm] ; [kartor: Lars Svensson] ; [bildredaktion: Irene Berggren, Jenny Margareta Söderberg]. - [Ny utg.]. - Stockholm : Bonnier fakta, 1992. - 352 s. : ill., kart. ; 25 cm
Förra utg. 1979. - Karta på för- och eftersättsbladen
ISBN 91-34-51213-6 (inb.) : 234 FIM

YKL: 43
Asiasanat: Ruotsi : matkaoppaat
LK: Wivall, Per ; Grenholm, Lennart

3) Magnusson, Lars
Se Sverige : vägvisare till 650 smultronställen från Ales stenar till Överkalix / Lars Magnusson ; [utgiven] i samarbete med Svenska turistföreningen ; [foton: Lars Magnusson] ; [kartor: Piroska von Gegerfelt]. - Stockholm : Prisma, 2002. - 288 s. : kuv., kartt. ; 25 cm
ISBN 91-518-3477-4 (sid.) : 33.70 €

YKL: 43
Asiasanat: Ruotsi : matkaoppaat
LK: Svenska turistföreningen

Sekä Suomen luonto -lehdessä 7/1998, s. 32-36