Elokuvassa Muistojeni Julia (1977) Anne Marie loukkaa Lillianin henkistä siskoa ja sanoo: “By the way, I tried to see Julia again but she wouldn’t see me,” ja…

Kysytty

Elokuvassa Muistojeni Julia (1977) Anne Marie loukkaa Lillianin henkistä siskoa ja sanoo: “By the way, I tried to see Julia again but she wouldn’t see me,” ja jatkaa hetken päästä “She’s leading a strange life, pretending not to be rich. Doing something called. . . anti-fascist work.”

Löytyisikö noille Anne Marien reploille suomennosta?

Vastaus

Vastattu

Elokuva Muistojeni Julia (Julia, ohj. Fred Zinnemann) sai Suomen ensi-illan 17.3.1978. Sen aikaisessa tekstilistassa repliikit on suomennettu näin: "Yritin tavoittaa Juliaa Wienissä. Mutta hän ei halunnut sitä. Hän teeskentelee köyhää. Tekeen anti-fasistista työtä. "

Lähdet:

Elonet  https://www.elonet.fi/fi/elokuva/127849

Elokuvan testilista, Kansallinen audiovisuaalinen instituutti.