Eilen 26.03.2005 soitettiin "Lauantain toivotuissa" ensimmäiseksi G.B. Pergolesin "Stabat Mater"-teoksesta ensimmäinen osa, sopraanosolistina oli Mirella…

Kysytty

Eilen 26.03.2005 soitettiin "Lauantain toivotuissa" ensimmäiseksi G.B. Pergolesin "Stabat Mater"-teoksesta ensimmäinen osa, sopraanosolistina oli Mirella Freni. Yritin etsiä teosta kirjaston nettisivuilta, mutta en löytänyt. Onko sitä kirjastoissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Radiossa soinut levytys on todennäköisesti Ettore Graciaksen johtama levytys 1970-luvun alkupuolelta. Solisteina levytyksessä ovat Mirella Freni ja Teresa Berganza. Levy ilmestyi alunperin vuonna 1972, mutta se on julkaistu myöhemmin myös cd-muodossa. Levytys on tällä hetkellä saatavissa Archiv/Universalin 2cd:n kokoelmalla, jolta löytyy myös Scarlattin "Stabat Mater". Kyseistä cd:tä ei löydy Helmet-kirjastoista. Mutta alkuperäinen vinyyli on Leppävaaran kirjaston kokoelmissa (tosin tällä hetkellä levy on lainassa). Vinyyli löytyy Helmet-järjestelmästä laittamalla ISBN-kenttään koodi: 2533 114.