Eikös piirrossarjan Maailman ympäri 80 päivässä tunnusmusiikista ole kaksi suomenkielistä versiota? Toisen niistä muistan kuulleeni lastenlaulukasetilta.

Kysytty

Eikös piirrossarjan Maailman ympäri 80 päivässä tunnusmusiikista ole kaksi suomenkielistä versiota? Toisen niistä muistan kuulleeni lastenlaulukasetilta.

Vastaus

Vastattu

Laulun alkuperäisen version on säveltänyt ja sanoittanut Guido ja Maurizio De Angelis. Muistit aivan oikein, eli laulun suomenkielinen versio on julkaistu kasetilla 1986. Kasetin nimi on "Lasten TV-suosikit" ja siinä kappaleen nimi on Willy Fog ja esittäjänä on Aulis Kotaviita. Kasettia löytyy jonkin verran kirjastoistakin. Tässä linkki pääkaupunkiseuden Helmet-kirjastoon:
https://kirjtuo1.helmet.fi/record=b1059766~S3*fin

Itse sarjassa on saattanut olla hiukan erilainen suomenkielinen versio laulusta. Sehän löytyy etsimällä mm. YouTubesta.