Eikö varausmaksua palauteta, kun varattu aineisto on viallista? Itse lainasin c-kasettina äänikirjoja neljä kappaletta ja yhden videon. Kaikki kasetit sekä…

Kysytty

Eikö varausmaksua palauteta, kun varattu aineisto on viallista? Itse lainasin c-kasettina äänikirjoja neljä kappaletta ja yhden videon. Kaikki kasetit sekä video olivat niin huonossa kunnossa, ettei niitä voinut kuunnella/katsella. Kirjastonhoitaja ilmoitti aineistoa takaisin viedessäni, ettei varausmaksua (EUR 2,50) palauteta, kirjasto ei vastaa varatun aineiston kunnosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varausmaksun palautus ei kuulu kirjaston käyttörutiineihin. Kieltämättä tuntuu harmittavalta joutua maksamaan sellaisesta mitä ei voi käyttää. Toisaalta on todettava, että suurin osa sellaisista C- ja VHS-kaseteista, joista asiakas ilmoittaa että ne ovat käyttökelvottomat, toimivat hyvin kirjaston laitteilla tarkistettaessa. Sitä en tiedä, miksi näin on; ei kirjastossakaan ole tätä tarkoitusta varten huippulaitteita, aivan tavallinen kannettava radio-kasetti-cd-soitinyhdistelmä vain.

Suosittelen että jätät kirjastolle palautteen asiasta. HelMet-kirjastoille palaute menee tästä osoitteesta: https://www2.helmet.fi/feedback/