Otsikko
Eikö minun ole mahdollista lainata kerran lainattua internet-kirjaa uudestaan? Lainasin internet-kirjan 13.8 vuorokaudeksi ja nyt tarvitsen sitä uudestaan…

Kysytty

Eikö minun ole mahdollista lainata kerran lainattua internet-kirjaa uudestaan? Lainasin internet-kirjan 13.8 vuorokaudeksi ja nyt tarvitsen sitä uudestaan. Yritin lainata sen ja Adobe sanoo, että dokumentti on vanhentunut 14.8. Mitä teen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-verkkokirjaston kautta aiemmin lainatun e-kirjan voi lainata uudelleen, jos se vain on vapaana. Kun sama teos lainataan uudelleen, täytyy lukuohjemasta poista ensin ko. teoksen kuvake. E-kirjoja tarjoavan Ellibsin sivuilla neuvotaan näin:

Aiemmin samasta e-kirjasta ladattu vanhentunut (expired) e-kirja saattaa sekoittaa Adobe Readerin toiminnan. Tällöin vanhentunut e-kirja täytyy poistaa Adobe Readerin "My Digital Editions"-toiminnolla ja e-kirjatiedosto hakemistaosta "My Documents/My Digital Editions" (suomenkielisessä Readerissa "Omat digitaalijulkaisut").

Ohjeita:
http://www.ellibs.com/fi/e-kirjalataus%20faq.html
http://helmet.fi/search~S9*fin/k