Eikö J: Karjalaisen äiti ole kirjailija Elina Karjalainen? Isänsä ainakin oli esiintyvä pianotaiteilija.

Kysytty

Eikö J: Karjalaisen äiti ole kirjailija Elina Karjalainen? Isänsä ainakin oli esiintyvä pianotaiteilija.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjailija ja toimittaja Elina Karjalainen (1927 – 2006) ei ole muusikko ja lauluntekijä J. Karjalaisen äiti.

Elina Karjalaiselle ja hänen puolisolleen pianotaiteilija ja lakimies Pentti Karjalaiselle syntyi kolme lasta, Jussi (1950), Pertti (1954) ja Outi (1960).

J. Karjalainen (Jukka Tapio Karjalainen) syntyi vuonna 1957. Hänen lähisukulaisistaan on kysytty palvelussamme ennenkin, mutta tietoa ei juuri löydy. Muusikko halua pitää yksityiselämänsä piilossa julkisuudelta. Vanhasta vastauksesta käy kuitenkin ilmi, että J. Karjalaisen isän nimi on Erkki. Äidistä ei ole saatavana tarkempia tietoja.

http://www.kansallisbiografia.fi/kansallisbiografia/henkilo/7614
http://www2.kirjastot.fi/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=092f81dd-7de0-410…

6 ääntä

Kommentit

Äiti Sinikka, isä Esko.

Isän suku oli töissä mainosalalla, kuten nuori J:kin. Musiikkia harrastettiin myös.
J:n setä sorvasi veljensä yhtyeelle lauseen "Soittakaa meille, me soitamme ja laulamme teille."
Tämä on jäänyt mieleen J:n haastattelusta 90-luvulta.