Eikö Helmettiin voi kirjautua ilman että tietää korttinsa numeron? Esim. Pankkitunnuksilla.

Kysytty

Hei,
Eikö Helmettiin voi kirjautua ilman että tietää korttinsa numeron? Esim. Pankkitunnuksilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti ei voi. Se johtuu siitä, ettei kirjastojärjestelmään ole liitetty mitään pankkitunnusten kaltaista toissijaista kirjautumisjärjestelmää. Kenties sellainen on joskus tulevaisuudessa mahdollista, mutta tällä hetkellä kirjautumiseen tarvitsee kirjastokortin numeron.

Kortin numeron voi toki kysyä tarvittaessa kirjastossa esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen, mutta jos kortti on lopullisesti kadonnut, kortti täytyy vaihtaa, jolloin numero muuttuu.