Edesmenneen kenraalin Adolf Ehrnroothin leski Karin Birgitte on titteliltään kreivitär olematta kuitenkaan kreivin puoliso. Mistä titteli on peräisin?

Kysytty

Edesmenneen kenraalin Adolf Ehrnroothin leski Karin Birgitte on titteliltään kreivitär olematta kuitenkaan kreivin puoliso. Mistä titteli on peräisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Adolf Ehrnroothin leski Karin Birgitte on kreivin tytär ja perinyt näin arvonimen itselleen. Yleensä arvonimen menettää avioiduttaessa. Tanskan kuningashuone voi kuitenkin myöntää poikkeuksen arvonimen säilyttämiseksi avioitumisenkin jälkeen, kuten hänen tapauksessaan on käynyt.

Lähde:
Tanskan suurlähetystö