Dekkarin juoni on siinä, että naisia seurattiin siitä, saakka kun he olivat olleet postitoimistossa ja laittaneet kirjeeseen postimerkin ja kirje lähetettiin…

Kysytty

Dekkarin juoni on siinä, että naisia seurattiin siitä, saakka kun he olivat olleet postitoimistossa ja laittaneet kirjeeseen postimerkin ja kirje lähetettiin edelleen postin välityksellä. Asia oli niin, että naisten takana ollut henkilö oli vaaninut saavansa sen merkin omaan kuoreensa. Ja kun loppupelissä se jännitys kohosi entisestään, niin nämä takaa-ajajat seurasivat naisia ulkomaille saakka löytääkseen kirjeen päämäärän.

Juonen huippu oli siinä, että juuri siihen naisten kirjekuoren liimattuun postimerkkiin oli laitettu jokin hirveän tärkeä koodi, minkä postimerkin "takaa-ajajat" olivat saamassa omaan korttiinsa ja tietysti tarvitsivat. Jotenkin kaikki päättyi helpottuneesti.

Vastaus

Vastattu

Emme ikävä kyllä onnistuneet selvittämään mistä kirjasta on kyse. Nimettömiä kirjeitä on monissa tunnetuissa dekkareissa, mutta kuvailemasi kaltaiseen juonikuvioon emme törmänneet.

Kirjasammon kautta voi selailla listausta jännityskirjoista, joissa kirje on keskeisessä roolissa:
https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/j%C3%A4nnityskirjallisuus%20k…