Carola Christina Standertskjöld levytti Suomessa vuonna 1966 kappaleen Kielletyt leikit.Hän levytti myös kapaleen Ruotsiksi nimellä Förbjuden lek, levyä ei…

Kysytty

Carola Christina Standertskjöld levytti Suomessa vuonna 1966 kappaleen Kielletyt leikit.Hän levytti myös kapaleen Ruotsiksi nimellä Förbjuden lek, levyä ei kuitenkaan julkaistu Suomessa, vain Ruotsissa.Olen kiinnostunut levytyksen Ruotsinkielisistä sanoista, mutta en ole niitä löytänyt.Tiedusteluja olen lähettänyt Helsingin kaupunginkirjastolle, joka tiesi laulun sanoittajan olevan vuonna 1937 syntynyt Bengt Ahlfors ja sanoja voisin tiedustella häneltä.Miten saisin yhteyden häneen?Onko teillä antaa yhteystietoja?
Ylen äänilevysön sivujen ylläpitäjä Olllipekka Puranen ei osannut auttaa, Ruotsin Yleisradion kuuntelijapalvelu ei löytänyt laulun sanoja.Outoa, vaikkakin Suomi on kaksikielinen maa, tämän Ruotsissa julkaistun singlen (RCA Victor FAS 766) kappaleen Förbjudet lek sanoja ei ole missään.Osaatteko auttaa?Ja jos teillä ei ole tietoa, voisitteko ystävällisesti, mikäli se on mahdollista, hakea minulle lähteen, josta Bengt Ahlforsin, suomenruotsalaisen teatteriohjaajan saa kiinni, koska hän on sanoittaja.Olisin sanoista todella kiitollinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On aivan mahdollista, että tuon kappaleen ruotsinkielisiä sanoja ei ole koskaan painettuna tai muuten julkaistuna ollutkaan. Internetistä sellaisten löytäminen olisi jo erikoista.

Parasta todella on tiedustella tekstin tekijältä itseltään. Teatterinjohtaja, ohjaaja Bengt Ahlforsin yhteystiedot löytyvät suoraan puhelinluettelosta (sekä Eniro että Fonecta, Helsingin seutu). Periaatteessa palvelumme ei välitä yksityishenkilöiden yhteystietoja, joten nyt puhelinluettelon kimppuun.

6 ääntä

Kommentit

Hei,
yksitoista vuotta vanha juttu, joten on varmaan ratkennut aikoja sitten, mutta en malta olla kommentoimatta, Sanat ovat niin kauniit, että toivottavasti moni muukin niitä kuuntelee tai lukee, vaikka täältä: https://lyricstranslate.com/en/carola-finland-f%C3%B6rbjuden-lek-lyrics…
Mielenkiintoista on että ranskankielisen (hyvin kauniin) tekstin lauluun on tehnyt Nobelkirjailija Patrick Modiano, kiaukun nimi San Salvador, ja esittäjä Francoise Harsy.