Camilla Mickwitz: Jason ja Vihainen Viivi, Tammi, isbn 078-951-31-7473-6 ilm. 70-luvulla. Lainasin kirjan ja laina-aikaa jäljellä. Mitä mahdollisuuksia olisi…

Kysytty

Camilla Mickwitz: Jason ja Vihainen Viivi, Tammi, isbn 078-951-31-7473-6

ilm. 70-luvulla. Lainasin kirjan ja laina-aikaa jäljellä. Mitä mahdollisuuksia olisi lunastaa tällainen vanha kirja itselle? Milloin poistatte?

Vastaus

Vastattu

Kirjastojen aineistoa poistetaan esim. huonokuntoisuuden tai tietojen vanhentumisen takia. Ikä ei sinällään ole syy poistaa teosta, jos se edelleen lukijoita kiinnostaa.

Camilla Mickwitzin kirjasta Jason ja vihainen Viivi on Helmet-kirjastoissa kaksi versiota: vanhemmasta on useita painoksia vuodesta 1977 vuoteen 1985, ja uudempi on vuodelta 2013. Tuo mainitsemasi ISBN kuuluu tähän uudempaan versioon.

Useimmat Helmet-kirjastojen Jasonit ovat tälläkin hetkellä lainassa, joten syytä kirjan poistamiseen ei ole:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sjason%20ja%20vihainen%20vi…