Bruce Springsteen on vuonna 2016 saanut yhdysvaltalaisen "Presidential Medal of Freedom" mitalin. Sen voi saada (Wikipedian mukaan) "erityisen ansiokkaasta…

Kysytty

Bruce Springsteen on vuonna 2016 saanut yhdysvaltalaisen "Presidential Medal of Freedom" mitalin. Sen voi saada (Wikipedian mukaan) "erityisen ansiokkaasta panoksesta Yhdysvaltain turvallisuuteen tai kansallisiin kiinnostuksen kohteisiin, maailmanrauhaan, kulttuuriin tai merkittävissä ponnisteluissa julkisella tai yksityisellä sektorilla."
Mitkä ovat ne ansiot, joilla Springsteen on mitalin saanut?

Vastaus

Vastattu

Soundi-lehden uutisessa (23.11.2016) kerrotaan lyhyesti Barack Obaman perusteluista. Presidentti Obama valitsi palkittavat itse. Bruce Springsteenin osalta perusteluissa viitataan hänen panokseensa Yhdysvaltain kulttuuriin ja yhdysvaltalaisten arvojen vaalimiseen.

Soundi.lehden uutinen 23.11.2016:

https://www.soundi.fi/uutiset/mina-presidentti-han-pomo-barack-obama-myonsi-bruce-springsteenille-suurimman-kunnian-mita-yhdysvalloissa-siviilille-antaa/

Barack Obaman puhe palkinnonjakotilaisuudessa:

https://obamawhitehouse.archives.gov/the-press-office/2016/11/22/remarks-president-presentation-presidential-medal-freedom