Bellmannin originaali teksteissä on kursiivi käsialaa. Minkähän niminen fontti olisi lähellä tuota?

Kysytty

Bellmannin originaali teksteissä on kursiivi käsialaa. Minkähän niminen fontti olisi lähellä tuota?

Vastaus

Vastattu

Kursiivi tarkoittaa Kielitoimiston sanakirjan mukaan oikealle kaltevaa kirjainlajia. Kursivoidulla tekstillä tarkoitetaan tekstiä, joka on esitetty muusta tekstistä poikkeavasti (kursiivilla)  painettuna. Runoilija ja muusikko Bellmanin käsiala ei ehkä ollut tässä mielessä kursiivia? Lähellä olevan fontin löytämiseksi tarvittaisiin enemmän tietoa Bellmanin käsialasta.