Baked Oats on suosittua nyt. Löytyykö reseptejä suomeksi mistään?

Kysytty

Baked Oats on suosittua nyt. Löytyykö reseptejä suomeksi mistään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vielä ei ole kirjaa ainoastaan Baked Oats -tuotteista. Suomennoskin vielä hakee muotoaan. Onko kyse kaurapaloista,-puikoista vai paistetusta kaurasta.

Netistä löytyy jo reseptejä sekä kaurapaloille että kaurapuikoille. Esim. Vaimomatsku ja Fatzer.fi Kaurahiutaleita käyttämällä voi myös valmistaa aterian,  vaikka kaappi ammottaisi tyhjyyttä. Kotikokki.net Kenties paluun tekee myös perinteinen kaurapaistos? Martat

Viime vuonna on ilmestynyt kirja kauran terveysvaikutuksista. Kirjassa on myös reseptejä kaurasta. Helmet-hausta (tarkennettu haku) sen löytää hakusanoilla kaura ja keittokirjat.  Kaura : herkullisia kaurareseptejä & hyvinvointia kaurasta / Arja Elina Laine, Anni-Sofia Savela  https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28kaura%29%20%28keittokirjat%29__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

Hakusanalla kasvisproteiinit löytyy kolme keittokirjaa erilaisista lihaa korvaavista kasvistuotteista. Uusin niistä on 2019 ilmestynyt: Kasviksilla, kiitos : kaikki irti kasviproteiineista / Lotta Lahti, Mirka Tuovinen ; kuvat: Viola Minerva Virtamo

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Skasviproteiinit__Ff%3Afacetlanguages%3Afin%3Afin%3Asuomi%3A%3A__O-date__X0?lang=fin&suite=cobalt