Auttakaa mua etsimään tämä kirja! Mulla on ollu ihan hirveä tuska etsiessä tätä kirjaa tai sen nimeä. Luin sitä kun olin lapsi, ehkä vuonna 2006. Kirja voi…

Kysytty

Auttakaa mua etsimään tämä kirja! Mulla on ollu ihan hirveä tuska etsiessä tätä kirjaa tai sen nimeä. Luin sitä kun olin lapsi, ehkä vuonna 2006. Kirja voi olla vanhempikin tai ihan hieman uudempi, mutta veikkaan jälkimmäistä.
Se on siis lastenkirja, joka on piirretty, jälki ei kuitenkaan ole mitään sarjakuvamaisen lapsellista vaan ihan mukavan realistista. Kirja ei myöskään ole hirveän paksu, ja ehkä sellainen A4 kooltaan. Kirja kertoo koirasta joka lähtee seikkailemaan ympäri maailmaa ja tapaamaan uusia koiria, se päätyy kaivamaan reitin kiinaan, varastaa koirakaverinsa kanssa makkarapötkön, seikkailee muistaakseni myös jäätikölle jossa satuttaa tassunsa, ja päätyy vielä kuuhun ja tapaa siellä Laikan(?). Kuu taisi olla juustoa tässä kirjassa. Se oli ainakin suomennettu, mutta en muista oikeastaan mitään muuta

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi kirja on ihan kotimaista tekoa, ei suomennos: Mustapippurin metkat matkat : koiranunta (Sley-kirjat, 2001), jonka on kirjoittanut ja kuvittanut Arja Putti.

Suursnautseri Mustapippuri ottaa usein päivänokosia ja näkee koiranunta. Unissaan se seikkailee eri puolilla maailmaa ja jopa maan ulkopuolella. Kirjan viidessä tarinassa Mustapippuri tutustuu moniin eri koirarotuihin ja joutuu monenlaisiin kiperiin tilanteisiin. Neuvokkuudellaan ja ystäviensä avustuksella se kuitenkin aina selviää, viimeistään herätessään turvallisesti omalla kotisohvallaan.