Autan ystävääni etsimään tietoa päättötyöhön, joka pitäisi palauttaa huomenna. Onko teillä tietoa: Mistä voisin löytää Nanso Oy: n vanhan yrityslogon? Olemme…

Kysytty

Autan ystävääni etsimään tietoa päättötyöhön, joka pitäisi palauttaa huomenna. Onko teillä tietoa: Mistä voisin löytää Nanso Oy: n vanhan yrityslogon? Olemme etsineet joka paikasta ja haku alkaa muuttua aika epätoivoiseksi..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Piippa Lappalainen: Kansakunnan vaatettajat (1996, s. 156) on Nanson vanha logo (pelkkä mustakirjaiminen nanso-sana). Toisaalta Tekstiililehden (1996:2) kannessa on sanan Nanso lisäksi sanat Fashion ja teksti "high quality since 1921", joka ympäröi vihreää kuviota tekstin vieressä.
Logohan vaihtui v. 2002, ohessa Design Forumin artikkeli, jossa mainitaan uudesta logosta http://www.designforum.fi/servlet/dfpage?did=1223
Talouselämän artikkelin(2002: 6, s.44-46) mukaan uuden logon suunnitteli mainostoimisto PHS, logo on mustetäplän mallinen "pehmentynyt merkki, joka viestii mukavuutta".