Aurinkoteknillinen yhdistys on julkaissut kirjan: Aurinkotekniikan käsikirja joko v.2000 tai v.2001. Lieneekö sitä saatavana mistään kirjastosta? Haen tietoa…

Kysytty

Aurinkoteknillinen yhdistys on julkaissut kirjan: Aurinkotekniikan käsikirja joko v.2000 tai v.2001. Lieneekö sitä saatavana mistään kirjastosta? Haen tietoa harrastelijan mahdollisuuksista rakentaa aurinkokeräimiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aurinkotekniikan käsikirja -nimistä kirjaa en löytänyt, mutta Aurinkoteknillinen yhdistys Ry on julkaissut kuluvana vuonna kirjan nimeltä Aurinko-opas : aurinkoenergiaa rakennuksiin. Tämä kirja on lainattavissa mm. Lahden kaupunginkirjastosta.

Lahden kaupunginkirjastossa on myös Aurinkokerääjän rakentaminen -niminen kirja, jonka tekijä on Folke Peterson. Kirja kuuluu Tietoa rakentajille -nimiseen sarjaan, ja se on ilmnestynyt vuonna 1980.

Lisäksi Haminan kaupunginkirjastossa on Timo Kaleman Aurinkokerääjien laatuvaatimukset, ja lähikirjastossasi voit tehdä kaukopalvelupyynnön tähän kirjaan.

Tietoa aurinkokeräimistä löytyy myös Aurinkoteknillisen yhdistyksen kotisivuilta osoitteesta http://www.avenet.fi/aty/