Asun ulkomailla Minun isän sotilaskantakortissa tai Sotilaspassi lukee vapautettu vakinaisesta palveluksesta 22.4. 1937 Vapautumisen syy :…

Kysytty

Hei! Asun ulkomailla
Minun isän sotilaskantakortissa tai Sotilaspassi lukee vapautettu vakinaisesta palveluksesta 22.4. 1937 Vapautumisen syy : Täysinpalvelleena
Yleinen palvelusaika 350 päivää Viipuri hutikuun 12päivänä 1937
leimassa lukee Huoltopatljoona .Tarkottaako että hän olis käynyt armean Viipurissa hän on syntynyt 1914 ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainitsemanne tiedot tarkoittavat sitä, että isänne on suorittanut asevelvollisuutensa nimenomaan juuri Viipurissa, jossa kyseinen Huoltopataljoona on toiminut. Toinen viipurilainen ja Huoltopataljoonaakin tunnetumpi joukko-osasto oli nimeltään Karjalan Kaartin Rykmentti.

Lisätietoja Viipurin Huoltopataljoonasta on löydettävissä esimerkiksi vuonna 1937 julkaistusta historiikista "Huoltopataljoona 1927-1937": https://mpkk.finna.fi/Record/taisto.87715

Ystävällisin terveisin,
Maanpuolustuskorkeakoulun kirjasto