Asun ulkomailla ja haluaisin saada e-kirjaston käyttööni. Minulla ei ole kirjastokorttia Espoon, Helsingin tai Vantaan kirjastoon. Onko minun mahdollista luoda…

Kysytty

Asun ulkomailla ja haluaisin saada e-kirjaston käyttööni. Minulla ei ole kirjastokorttia Espoon, Helsingin tai Vantaan kirjastoon. Onko minun mahdollista luoda tunnukset itselleni, jotta saisin ekirjaston palvelut käyttööni?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä kirjastokortin saavat vain henkilöt, joilla on osoite Suomessa. Lisäksi kortti on haettava kirjastosta henkilökohtaisesti ja esitettävä henkilötodistus korttia haettaessa. Alla linkki pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen käyttösääntöihin:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston_…

e-aineistojen tulo kirjastojen kokoelmiin on lisännyt kiinnostusta saada kirjastokortti myös muiden kuin kotikunnan kirjastoon, samoin kuin kirjaston palvelujen käyttöön ulkomailla. Toivottavasti löydetään hyvä ratkaisu näiden verovaroin tuotettujen palvelujen käyttöön.