Asun pitkäaikaisesti lasteni kanssa ulkomailla. Minulla on Helmet-kirjastokortti. Olen lainannut useita mobiilisovelluksella kuunneltavia äänikirjoja ja osa…

Kysytty

Asun pitkäaikaisesti lasteni kanssa ulkomailla. Minulla on Helmet-kirjastokortti. Olen lainannut useita mobiilisovelluksella kuunneltavia äänikirjoja ja osa niistä on lapsiani varten. Voimmeko kuunnella eri kirjoja eri laitteilla samaan aikaan?
Yritin hakea nuorille suunnattuja kirjoja, mutta niita näkyi kovin vähän; teenkö jotain väärin, vai onko puhelimeen ladattavia nuortenkirjoja olemassa vain muutama?
Onko mahdollista hankkia oma kirjastokortti lapsilleni etänä käymättä kirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

E-aineisto voi olla ladattuna usealla omalle laitteelle samaan aikaan. Keskeistä on, että laitteet, joilla lukee tai kuuntelee, on valtuutettu samalla Adobe ID:llä.

Yritämme parantaa myös e-aineistovalikoimaamme jatkuvasti. Hankintaehdotuksia voit tehdä seuraavassa osoitteessa: https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Hankintaehdotus.

Kirjastokorttia ei valitettavasti voi hankkia etänä, vaan uuden kortin teko vaatii käyntiä kirjastossa.