Asiani koskee opiskelijakortin hakua, mistä kyseinen kortti saadaan esim. tarve autokoulun henkilöllisyystodistuksena, olemme tulleet tulokseen ettei passilla…

Kysytty

Asiani koskee opiskelijakortin hakua, mistä kyseinen kortti saadaan esim. tarve autokoulun henkilöllisyystodistuksena, olemme tulleet tulokseen ettei passilla ole käyttöä ja kuvallista kelakorttia ei ajokortin saatua tarvita.
Siis kysymys mistä kuvallinen opiskelijakortti haetaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opiskelijakortteja myöntävät eri opiskelijajärjestöt. Yliopistoissa Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL), lukioissa Suomen lukiolaisten liitto (SLL), ammattikorkeakouluissa Suomen Ammattikorkeakoulu-opiskelijayhdistysten Liitto (SAMOK) ja ammattioppilaitoksissa Suomen Ammattiin Opiskelevien Keskusliitto (SAKKI ry). Muitakin on ks. luettelo yleisimmistä tästä linkistä:
http://www.vr.fi/heo/palvelut/opiskelijakortit.htm

Oppilaitoksesi kansliassa osataan varmaan neuvoa tarkemmin.

Myös VR ja Matkahuolto antavat kuvallisia opiskelijakortteja. Ehdot saamiseksi löytyvät täältä: http://www.vr.fi/heo/palvelut/opiskelijat.htm