Asiani koskee Larin Kyöstiä ja hänestä olevia tietoja, tietoja ennen kaikkea satukirjailija. On olemassa joku vanha lasten- ja nuortenkirjallisuutta…

Kysytty

Asiani koskee Larin Kyöstiä ja hänestä olevia tietoja, tietoja ennen kaikkea satukirjailija. On olemassa joku vanha lasten- ja nuortenkirjallisuutta käsittelevä kirja, mutta en saa sitä mieleeni. Ajattelin, olisiko siinä hänen työstään "Taikapeili" mitään.
Tällä hetkellä minulla on lainassaa tällainen kirja: Koskimies, Rafael
Teoksen nimi Suomalaisia kirjailijoita 20. vuosisadan alussa / Rafael Koskimies
Julkaisutiedot Porvoo : WSOY, 1927.
Kaipaan kirjaa, jossaa on Larin Kyöstin henkilötietoja, missä hän oli silloin ja mitä teki tällöin jne. Löytyisikö sellaista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkempaa tietoa Taikapeili-teoksesta ei valitettavasti löytynyt.

Tuotantotietoa voit etsiä esim. seuraavasta teoksesta:
Suomen kirjailijat 1809-1916: pienoiselämänkerrat, teosbibliografiat, tutkimusviitteet. Hki, SKS 1993.

Muita lähteitä:
Artikkeli teoksessa Suomen kirjallisuus IV. 1965: R. Koskimies, Larin Kyösti.
A. Kivimaa: Kasvoja valohämystä.
Larin-Kyösti: Juvenilia: Nuoren teinin ja runoniekan muistelmia. Helsinki 1927.

http://kaupunginosat.net/oulunkyla/taiteilijoitten_Oulunkyla/tekstit_yl…

Tietoa on myös teoksessa Runoilijaimme ääni v. 1946.

Larin-Kyöstillä on myös oma nimikkoseura ja häntä koskeva arkisto. Tarkempia tietoja, ks. https://www.nimikot.fi/nimikkoseurat/larin-kyosti/

0 ääntä

Kommentit

Ei Anu Kaipainen ole kirjoittanut Larin-Kyöstistä vaan Larin Paraskesta!