Asiani/huoleni liittyy tuohon uuteen uudistukseen, jonka myötä "noutamattomista varauksista peritään maksu 1.6. alkaen. ". Itse työskentelen 3-vuorotyössä…

Kysytty

Hei,

Asiani/huoleni liittyy tuohon uuteen uudistukseen, jonka myötä "noutamattomista varauksista peritään maksu 1.6. alkaen. ". Itse työskentelen 3-vuorotyössä sairaalassa ja aina ei ole mahdollisuutta hakea kirjastosta saatikka tietoa mikä päivä, kuukausi tai klo aika on menossa kiitos kutsumusammattini. Yksi sähköpostiviesti, joka saapuu, kun varattu aineisto saapuu hyllylle on mielestäni liian vähäinen/alimitoitettu muistutus. Tämän voisi helposti järjestää/ratkaista ohjelman kautta eikä siihen tarvita työntekijöitä kirjoittelemaan sähköposteja ihmisille, jotta he muistaisivat tulla hakemaan varatut aineistot.

Olkapäätä ei tarvitse tulla koputtamaan, mutta voisikohan Helmetiltä asettaa/saada kaksi muistutusta, kun varattu aineisto on saapunut kirjastoon? Ensimmäinen muistutus tulee niin kuin nyt eli heti, kun aineisto on saapunut ja seuraava esimerkiksi 7 päivän kuluttua? Kolmannellekkin muistutukselle olisi paikka esim juuri ennen varatun aineiston poistamista hyllyltä.

Etukäteen kiitos vastauksesta.

#VäsynytSairaanhoitaja

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kirjastojärjestelmästä voidaan tällä hetkellä lähettää vain yksi noutoilmoitus per varaus. Varausilmoituksen voi saada myös tekstiviestitse.

Varauksia pidetään odottamassa noutoa kuusi kirjaston aukiolopäivää eli siis käytännössä viikko plus päivä. Jos varausta ei ehdi noutaa, sen voi poistaa esimerkiksi Taskukirjastossa tai Helmetin Omissa tiedoissa ennen noutoajan umpeutumista. Tällöin noutamattoman varauksen maksua ei mene.