Asiakas kysyy onko olemassa teosta, jossa olisi keskimääräiset säätiedot Keminmaan alueelta? Siis Rovaniemen kauounginkirjastossa?

Kysytty

Asiakas kysyy onko olemassa teosta, jossa olisi keskimääräiset säätiedot Keminmaan alueelta? Siis Rovaniemen kauounginkirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastosta löytyy julkaisu Tilastoja Suomen ilmastosta (kolme aikasarjaa 1961-1980, 1961-1990, 1971-200). Tilastoja löytyy mm.lämpötilasta, ilmankosteudesta, ilmanpaineesta, tuulesta, sateesta. Katselin läpi havaintoasemat, Keminmaalta ei ihan löytynyt mutta ympäröivistä kunnista kylläkin.
Kirjastoon on tilattu myös Ilmatieteen laitoksen julkaisu Ilmastokatsaus, joka ilmestyy 12 kertaa vuodessa. Siinä havaintoasemia mukana huomattavasti vähemmän.
Lisäksi kirjastosta löytyy myös Hydrologinen vuosikirja, viimeisin kattaa vuodet 2001-2005.