Arvoisa vastaanottaja, Lassi ja Leevi -sarjakuvassa Lassilla on monia alter egoja. Yksi niistä on etsivä Tracer Bullet. Muistelen joskus nähneeni etsivän nimen…

Kysytty

Arvoisa vastaanottaja,

Lassi ja Leevi -sarjakuvassa Lassilla on monia alter egoja. Yksi niistä on etsivä Tracer Bullet. Muistelen joskus nähneeni etsivän nimen suomennettuna, viimeksi viime kesänä Helsingin Sanomissa julkaistussa stripissä. Saisitteko selville suomennetun etsivännimen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi julkaistuissa Lassi ja Leevi -albumeissa kyseisen film noir -henkisen etsivän nimeä ei ole käännetty, vaan hän esiintyy nimellä Tracer Bullet. Kävin myös läpi Helsingin Sanomissa vuoden 2017 tokokuun ja lokakuun välillä julkaistut Lassi ja Leevi -stripit, mutta etsivähahmo ei esiintynyt niissä. Voit itsekin selata lehdessä julkaistuja strippejä, ne eivät ole maksumuurin takana.

Lähteet:
https://www.hs.fi/lassijaleevi/car-2000005444018.html
Bill Waterson: Lassi ja Leevi juhlakirja 4: 10-vuotisjuhlakirja (Semic, 1996)
http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1580045?lang=fin