Arvoisa kirjastonhoitaja. Kysyisin taas dekkarivinkkejä, eli suosituksia kirjoiksi, jotka sijoittuvat Itä- tai Keski-Eurooppaan esimerkiksi Saksa - Puola -…

Kysytty

Hei, arvoisa kirjastonhoitaja. Kysyisin taas dekkarivinkkejä, eli suosituksia kirjoiksi, jotka sijoittuvat Itä- tai Keski-Eurooppaan esimerkiksi Saksa - Puola - Balkan- Itävalta - Tsekki – Unkari, ja joita olisi saatavilla pääkaupunkiseudun kirjastoissa 10-15 kpl ja jotka voi luokitella dekkareiksi. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavat kirjat voisivat soveltua:

Buchholz, Simone. Chastity Riley -sarja (Saksa): Revolverisydän, Krokotiiliyö, Veriyö.

Borjlind, Cilla & Rolf. Uinu, paju pienoinen (osin Romania).

Hiekkapelto, Kati. Tumma (Serbia).

Hämeen-Anttila, Virpi. Tiergartenin teurastaja (Saksa).

Kadare, Ismail. Seuraaja (Albania).

Kerr, Philip. Berlin Noir -sarja (Saksa): Liekit Berliinissä, Kalpea rikollinen, Saksalainen sielunmessu.

Kondor, Vilmos. Budapest Noir -sarja (Unkari), alkaen Budapestin varjot.

Kutscher, Volker. Babylon Berlin (Saksa).

Lönnroth, Heleena. Puolalainen kuurupiilo (osin Puola).

Poznanski, Ursula. Sokeat linnut, Viisi, Äänet (Itävalta).

Seeck, Max. Hammurabin enkelit (Kroatia).

Tocarczuk, Olga. Aja aurasi vainajain luitten yli (Puola).

B Vargas, Fred. Jalattomat, elottomat (osin Serbia).