Artikkelitietokanta Aleksista saa tietoa artikkelista ja missä lehdessä joku tieto on, mutta saako Aleksista lyhennelmää artikkelista luettavaksi vai onko…

Kysytty

Artikkelitietokanta Aleksista saa tietoa artikkelista ja missä lehdessä joku tieto on, mutta saako Aleksista lyhennelmää artikkelista luettavaksi vai onko kirjastosta saatavina lehtien vuosikertoja joista artikkelin saisi luettavaksi. Onko artikkelit maksullisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aleksi-tietokannasta näkee todellakin vain sen, missä julkaisussa ja millä sivulla ao. artikkeli on. Kirjastoissa on vaihtelevasti tallella aikakauslehtiä. Oman kirjastosi tilanteen saat näppärimmin soittamalla puh. 017-401382. Artikkelikopiot maksavat, kussakin kirjastossa on oma hinnastonsa kopioille. Jos omassa kirjastossa ei ole ao.lehteä, voi sen pyytää kopiona kaukopalvelun kautta. Ja kaukopalvelun hinnasto selviää myös omasta kirjastosta.