Ari K*****n suositteli minulle runokirjaa joskus 2000-luvun alussa, mutta kirja ei mahtanut olla mitenkään tuore. Kirja oli (muistaakseni) valkoinen…

Kysytty

Tuttavani suositteli minulle runokirjaa joskus 2000-luvun alussa, mutta kirja ei mahtanut olla mitenkään tuore.

Kirja oli (muistaakseni) valkoinen pokkarimallinen, se ei ollut kovinkaan paksu ja se löytyi Oulun kaupunginkirjastosta. Runot olivat jollain lailla absurdeja. Kirjoittaja mahtoi olla eteläamerikkalainen, ja hänen sukunimensä taisi olla aakkosten alkupäässä. Borgess se ei kuitenkaan ollut.

Muuta en muista. Mikähän mahtaa tämä runokirja olla? Haluaisin löytää sen uudelleen.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Octavio Pazin Kotka vai aurinko (Tammi 1996) tai Aurinkokivi (WSOY 1990) tai esimerkiksi Pablo Nerudan Kysymysten kirja (1999)