Apu lehdessä vuonna 1963, 1964, 1965 tai 1966 on ollut artikkeli tai juttusarja nimeltään: "Nämä kasvot ja ne toiset." Se on kertonut Arttu Väänäsestä ja hänen…

Kysytty

Apu lehdessä vuonna 1963, 1964, 1965 tai 1966 on ollut artikkeli tai juttusarja nimeltään: "Nämä kasvot ja ne toiset." Se on kertonut Arttu Väänäsestä ja hänen ottopojastaan Orvo Väänäsestä, jotka ovat yhdessä olleet suomen ovelimmat ja parhaimmat murtovarkaat. Ovat tiirikoineen kauppojen takaovia, varastaneet ruokaa, vaatteita ja tavaroita useamman vuoden ajan jäämättä kiinni. Heistä on kerrottu useammassa peräkkäisessä Apu lehden numerossa. Mistä voisin saada nämä artikkelit itselleni luettavaksi? Olen etsinyt Arto-tietokannasta mutta en löydä.

Vastaus

Vastattu

Hei,
Murha.info-sivustolta löytyi vanha keskustelu Artturi ja Orvo Väänäsestä, jossa lähteeksi mainitaan Apu-lehti nro 35, ilm. 2.9.–67.
Tämä lienee kysymäsi artikkeli. Tuon perusteella juttua ei näyttäisi olevan useammaassa lehden numerossa.

Apu-lehteä pitäisi olla saatavissa Varastokirjastosta, joten pyydä kirjastoasi tilaamaan artikkelikopio kyseisestä lehdestä.