Anopilta löytyy vanha singer ompelukone, jossa pöytä mihin kone kääntyy sisälle. Löysin ainoastaan sellaisen numeron kuin EL751226. Mikähän tämän…

Kysytty

Moi! Anopilta löytyy vanha singer ompelukone, jossa pöytä mihin kone kääntyy sisälle. Löysin ainoastaan sellaisen numeron kuin EL751226. Mikähän tämän valmistusvuosi on ja minkä arvoinen kone olisi?

Vastaus

Vastattu

EL751226-sarjanumerolla varustettu Singer on valmistettu vuonna 1956 Clydebankin tehtaassa Skotlannissa. Lisätietoa löytyy täältä:
Singer Dating - by serial number (ismacs.net)

Ompelukoneen arvoa koskevaan kysymykseen on vastattu Kysy kirjastonhoitajalta -palstalla aiemminkin. Hinta riippuu paljon laitteen kunnosta ja saatavuudesta. Esimerkiksi eBay-myyntipalstalla vanhojen Singereiden hinnat liikkuvat muutamista kymmenistä euroista satoihin euroihin.

Lähteet ja lisätietoa:
How old is your Singer Sewing Machine? - Singer Outlet
Singer sewing machine serial number decoder. Date a Singer sewing machine by serial number (serial-number-decoder.com)