Annatko minulle vinkin uudesta kirjailijasta jossa genre olisi suht. sama. Olen lukenut kaikki Maeve Binchy, Cathy Kelly, Kinsella, Candance Bushnell kirjat ja…

Kysytty

Annatko minulle vinkin uudesta kirjailijasta jossa genre olisi suht. sama.
Olen lukenut kaikki Maeve Binchy, Cathy Kelly, Kinsella, Candance Bushnell kirjat ja Jan Karon pappila saagan, Elisabeth Adler... tiedän Emily Griffinin ja Anna Gavaldan - nämä vielä kesken. Eli rakkautta ja romantiikkaa, kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihmissuhteita ja romantiikkaa löytyy esimerkiksi näiden kirjailijoiden teoksista: Cecelia Ahern, Lucy Dillon, Jane Green, Kate Jacobs, Marian Keyes, Jojo Moyes, Katherine Pancol, Monika Peetz ja Jennifer Weiner.

Kotimaisista tekijöistä kannattaa tutustua ainakin Anneli Kivelän, Tuija Lehtisen, Sari Luhtasen, Laura Paloheimon, Kira Poutasen ja Vera Vaahteran tuotantoon.

Historiallisia rakkausromaaneja löytyy seuraavilta kirjailijoilta: Simona Ahrnstedt (Ruotsin eri aikakaudet), Anna Godbersen (1900-luvun alun New York), Philippa Gregory (1400-luvun Englanti) ja Kristiina Vuori (keskiajan Suomi).

Eroottisen viihdekirjallisuuden viime aikojen hitin, E. L. Jamesin Fifty shades of greyn, jalanjäljissä on ilmestynyt saman tyyppisiä teoksia mm. L. Marie Adelinelta, Irene Caolta, Sylvia Daylta, Sasha Greyltä ja Lisa R. Jonesilta.