Amerikkalainen ystäväni etsii epätoivoisesti eräiden kudottujen/virkattujen tossujen ohjetta. Hänen mielestään ohjeen pitäisi olla Suuri Käsityö Lehdessä …

Kysytty

Hei!

Amerikkalainen ystäväni etsii epätoivoisesti eräiden kudottujen/virkattujen tossujen ohjetta. Hänen mielestään ohjeen pitäisi olla Suuri Käsityö Lehdessä (tammikuu 1978). Onko tällaista lehteä teidän arkistoissanne vai onko lehti mahdollisesti Suuri käsityökerho? Jos lehti löytyy arkistosta, onko ohjeesta mahdollista ottaa kopio? Siinä tapauksessa voisin pyytää siskoani käymään kirjastossa.

Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suuressa käsityölehdessä vuodelta 1978 numero yksi on virkatut tossut, jotka on virkattu kirjovirkkauksella. Lehden kuvauksen mukaan sisätossuissa värit leiskuvat kuin revontulet. Väreinä on käytetty punaista, oranssia, hieman valkoista ja sinistä/mustaa.

Lehti on paikalla mm. Oulun kaupunginkirjastossa, pääkirjastossa.