Amerikkalainen naiskirjailija. Kirja kertoo 6 vuotiaasta tytöstä joka jätettiin yksin suolle elämään. Hänestä tuli aikuisena biologi. Kuka kirjailija, mikä…

Kysytty

Amerikkalainen naiskirjailija. Kirja kertoo 6 vuotiaasta tytöstä joka jätettiin yksin suolle elämään. Hänestä tuli aikuisena biologi. Kuka kirjailija, mikä kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu

Kyse taitaa olla Delia Owensin kirjasta Suon villi laulu (WSOY, 2020)

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2428945__Ssuon%20villi%20laulu__Orightresult__U__X7?lang=fin&suite=cobalt

Kun pohjoiscarolinalaiselta suolta löytyy kylän oman kultapojan ruumis, epäilykset kääntyvät Kya Clarkiin, joka asuu marskimaan reunalla. Kouluja käymätön juopon tytär, köyhää valkoista roskasakkia - vai jotain aivan muuta? Kya on oppinut selviytymään yksin, ystävystymään suon eläinten kanssa ja lukemaan sen vesiä ja mättäitä. Mutta hänkin kaipaa rakkautta, ja kun villi luonto kohtaa ihmisten maailman, ei mikään ole enää entisellään.