Amerikkalainen elokuva 1990-luvulta (?), joka kertoo 1600-luvulla tapahtuneista noitavainoista siirtokunnassa: lyhyt sisällön luonnehdisnta: kyläyhteisössä…

Kysytty

Amerikkalainen elokuva 1990-luvulta (?), joka kertoo 1600-luvulla tapahtuneista noitavainoista siirtokunnassa: lyhyt sisällön luonnehdisnta: kyläyhteisössä puhkeavat noitavainot parin nuoren tytön kerrottua, kuinka paholainen (+) kutsuu heitä noiitumaan. Noitavaino muuttuu niin ankaraksi, että lopulta useita (jopa kymmeniä) aikuisia, miehiä ja naisia hirtetään tuomittuina paholaisen kanssa vehkeilystä noitana?

Mikä on elokuvan nimi? Valmistusvuosi? Ohjaaja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuulostaisi ihan Arthur Millerin näytelmän The Crucible pohjalta tehdyltä Nicholas Hytnerin ohjaamalta elokuvalta, nimeltä Noitavaino (1996)

Lisätietoa täällä:
http://www.imdb.com/title/tt0115988/