Amerikassa on paikka, joka myy unohtuneita matkatavaroita, https://www.unclaimedbaggage.com/. Se sai miettimään, mitä Helsinki-Vantaan lentokentällä tehdään…

Kysytty

Amerikassa on paikka, joka myy unohtuneita matkatavaroita, https://www.unclaimedbaggage.com/. Se sai miettimään, mitä Helsinki-Vantaan lentokentällä tehdään matkatavaroille joita ei noudeta liukuhihnalta vaikka ne tulevat perille ajoissa ja oikeaan paikkaan? Jäävätkö ne kiertämään hihnalle vai heitetäänkö ne roskiin? Säilytetäänkö matkatavaroita siltä varalta, että joku tulee hakemaan niitä? Myydäänkö matkatavarat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsinki-Vantaan lentoaseman asiakaspalvelusta kerrottiin, että matkatavaroille pyritään ensinnäkin aina etsimään oikea omistaja. Tavaroita säilytetään tietty aika. Mikäli omistajaa ei löydy, tavarat huutokaupataan, myydään tai tuhotaan. Se mitä matkatavaroille tehdään, riippuu sisällöstä. Tämä koskee Finnairia, muiden lentoyhtiöiden käytännöstä ei osattu antaa varmaa tietoa.

Helsinki-Vantaan lentoaseman asiakaspalvelu