Aloha, etsin kirjallisuutta joka keskittyy Havaijin kulttuuriin ja historiaan. Ei matkaopas-tyylistä vaan kattavampaa. Joku antropologin kirja olisi todella…

Kysytty

Aloha,
etsin kirjallisuutta joka keskittyy Havaijin kulttuuriin ja historiaan. Ei matkaopas-tyylistä vaan kattavampaa. Joku antropologin kirja olisi todella mielenkiintoinen. Kielenä englanti. nettisivut myös ok. Havaijin kieli kiinnostaa myös.
Mahalo!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Helsingin yliopiston kirjastosta löytyy seuraavat teokset: Anahulu - the anthropology of history in the kingdom of Hawaii 1, Historical ethnography sekä toinen osa, Anahulu - the anthropology of history in the kingdom of Hawaii 2, The archaeology of history. Tekijänä näissä on Patrick V. Kirch ja Marshall Sahlins, teokset ovat vuodelta 1992.

Kirjastojen yhteistietokannasta Melindasta saa hakusanoilla Havaijin kieli useita hakutuloksia, esim. cd-rom Opi havaijia: oleellisia sanoja ja sanontoja aloittelijoille ja myös Helmet-kirjastoista löytyy havaiji-suomi-havaiji -sanasto (Pasilan, Hakunilan ja Sellon kirjastoista).