Alkavatko joet puroina tuntureilta tai vuorilta?Miksi?

Kysytty

Alkavatko joet puroina tuntureilta tai vuorilta?Miksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valuma-alue on alue, johon satanut vesi kertyy maanpinnan muotojen ohjaamana. Ympäristö.fi-sivustolla kerrotaan, että "valuma-alueen raja kulkee maaston korkeimmissa kohdissa. Pienet valuma-alueet muodostavat yhdessä yhä suurempia valuma-alueita. Suurista valuma-alueista voidaan käyttää nimitystä vesistöalue, joka koostuu monimuotoisesta uomien ja järvien järjestelmästä."

Lisää tietoa sivustolta:

https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Vesi/Vesistojen_kunnostus/Pienvesien_kun…

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

onko tuntureista valuvidn vesi puroihin tai jokiin hapettavaa?