Ajoin ab-kortin 1974, ja abc-kortin 1982. Kun täytin 50v, unohdin käydä terveystarkastuksessa. Poliisilta tuli sittemmin ilmoitus, että ammattiajolupani (ABC?)…

Kysytty

Hei! Ajoin ab-kortin 1974, ja abc-kortin 1982. Kun täytin 50v, unohdin käydä terveystarkastuksessa. Poliisilta tuli sittemmin ilmoitus, että ammattiajolupani (ABC?) on peruttu/vanhentunut. Ajokortti on voimassa vuoteen 2026. Nyt herää kysymys,saanko ajaa henkilöautoa? Siihenhän ei ammattiajolupaa vaadita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Traficomin sivuilta saat tietoa ajokortin voimassaolosta ja uusimisesta. Sivun alalaidassa on ajokorttiasioiden yhteystietoja.