Äitini etsii lastenkirjaa nalleperheestä. Kirjassa äiti piti huolta muusta perheestä ja muistutti perheenjäseniä eri asioista. Äidin avuksi hankittiin Tikki…

Kysytty

Äitini etsii lastenkirjaa nalleperheestä. Kirjassa äiti piti huolta muusta perheestä ja muistutti perheenjäseniä eri asioista. Äidin avuksi hankittiin Tikki-tikki (?), joka oli ilmeisesti asioista muistuttava herätyskello. Äitini ei muista, onko kirja suomalainen vai ulkomaalainen. Kuulostaisi jotenkin ulkomaalaiselta. Äitini on täytynyt lukea kirjaa minulle ja veljelleni 70- tai 80-luvulla.

Tiedättekö mahdollisesti kyseisen kirjan nimen tai osaisitteko ohjata minua eteenpäin? Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhoja lastenkirjoja on todella vaikea jäljittää pelkästään kirjastojen luetteloita selaamalla, koska niiden sisältöä ei juurikaan ole kuvailtu. HelMet-kirjastojen luettelosta löytyy julkaisuvuoden ja kirjan nimen perusteella kaksi mahdollista teosta.

Shaw, Elizabeth: Karhulan talossa (1975)
Ruck-Pauquet, Gina: Murrikarhu (1979).