Äiti on lapsena päiväkodissa kuullut sadun, jossa esiintyi Nallekarhu Kamalus. Sadussa oli joulu tulossa ja Nallekarhu Kamalus oli aika tottelematon. Se…

Kysytty

Äiti on lapsena päiväkodissa kuullut sadun, jossa esiintyi Nallekarhu Kamalus. Sadussa oli joulu tulossa ja Nallekarhu Kamalus oli aika tottelematon. Se pelkäsi ettei joulupukki vie sitä kellekään lapselle. Sadussa oli myös pieni poika joka oli käyttäytynyt niin huonosti että oli varma ettei saa yhtään joululahjaa. Sadun loppu on onnellinen sillä Nallekarhu Kamaluksesta tuli sen pojan nalle. He tulivat molemmat siitä niin onnellisiksi että he olivat sen jälkeen paljon kiltimpiä. Äiti ei muista kuka sadun kirjoitti, mutta se oli kai kirjassa jossa oli muitakin satuja. Emme ole löytäneet Nallekarhu Kamaluksesta tietoja mistään netistä tai muualta. Osaisitteko te auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Richard Scarryn v. 1970 ilmestyneessä kirjassa Eläinten joulu on kertomus nimeltä Nallekarhu Kamalus.

Pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy tätä valitettavasti enää vain yksi lainattava kappale Tapiolan kirjaston varastosta, josta voit sen varata itsellesi.