Äiti haluaisi tietää seuraavan laulun sanoittajan ja säveltäjän. Mahtaako siinä olla muitasäkeistöjä kuin nämä netistä löydetyt: Toisin taaskin usvailloin kun…

Kysytty

Äiti haluaisi tietää seuraavan laulun sanoittajan ja säveltäjän. Mahtaako siinä olla muitasäkeistöjä kuin nämä netistä löydetyt:

Toisin taaskin usvailloin
kun ei tuika tähdet silloin
Anni miettii mielessään:
yö nyt lienee taivahissa
kaikki lamput sammuksissa
mutta äiti lausuu näin...

Taivaassa ei konsaan maata
konsaan juhlimasta laata
sammuteta lamppuja
vaik'et aina Anni-kulta
voikkaan nähdä taivaan tulta
talvi-iltain usvilta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Annin usko ja sen kirjoittaja on Immi Hellén. Runo löytyy useistakin lastenrunokirjoista, mutta se on esim kirjassa Immi Hellén: Lapsuuden lauluja s. 175. Sävellyksen on tehnyt R. Raala eli Berndt Sarlin ja se löytyy esim. R. Raalan Laululeivosesta.