Aiotaanko Leigh Bardugon kirjoja suomentaa ja mistä löytyisi tietoa tulevista suomennettavista kirjoista?

Kysytty

Aiotaanko Leigh Bardugon kirjoja suomentaa ja mistä löytyisi tietoa tulevista suomennettavista kirjoista?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti tulevista suomennoksista ei löydy mitään kattavaa ja luotettavaa listausta. Paras lähde ovat kustantamojen omat luettelot, joissa on listattu tulevia teoksia. Esimerkiksi nyt keväällä kustantajat julkaisevat syksyllä tulevat uutuutensa. Periaatteessa tulevien teosten tietoja voi löytää myös Fennica-tietokannasta osoitteesta https://fennica.linneanet.fi, mikäli kustantaja on ilmoittanut sinne tulevien teosten tiedot. Rising Shadow -sivusto osoitteessa https://www.risingshadow.fi/ listaa tulevia spefiteoksia, mutta silläkään ei ole mitään erityisiä tietolähteitä asiasta.

Mistään ei löytynyt tietoa, että Leigh Bardugon kirjojen suomennoksia olisi tulossa. Asiaa voi toki kysellä suoraan suomennettua fantasiakirjallisuutta julkaisevilta kustantamoilta, mutta tämän vastauksen puitteissa sitä ei ole mahdollista tehdä.

7 ääntä

Kommentit

Hei! Leigh Bardugon Grishaversumi-sarjan ensimmäinen osa Varjo ja riipus on nyt ilmestynyt!