Aion painattaa romaanin, jota kirjoitan, mutta en suunnittele tarjoavani käsikirjoitustani kustantajille. Kuulin kuitenkin taannoin ystävältäni, että…

Kysytty

Hei!
Aion painattaa romaanin, jota kirjoitan, mutta en suunnittele tarjoavani käsikirjoitustani kustantajille. Kuulin kuitenkin taannoin ystävältäni, että kirjastoihin voi viedä myös julkaisemattomia teoksia, joita ihmiset voivat sitten lainailla. Voisinko siis saada romaanini jonkin kirjaston lainauslistoille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä voit.

Voit tarjota kirjaasi Helsingin kaupunginkirjastolle ottamalla yhteyttä kirjaston hankinta- ja luettelointitoimistoon. http://www.lib.hel.fi/page/E686FA5E-4C5C-4D5C-B737-799D2DCB857D.aspx
Hankintatoimisto tekee tarjolla olevasta aineistosta listoja, joilta yksittäiset kirjastot valitsevat haluamansa teokset.
Voit ottaa yhteyttä Helmet-kirjastojen hankintaosastoihin myös hankintaehdotuslomakkeilla, jotka löytyvät sivulta http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Osallistu

Jos haluat tarjota teostasi myös muiden kuntien kirjastoille, kannattaa etsiä internetistä kyseisten kaupunginkirjastojen hankintatoimistojen yhteystiedot ja kysyä menettelyohjeita näiltä.

Kirjastot hankkivat kirjoja pääsääntöisesti omien sopimustoimittajien kautta. Näitä ovat ainakin BTJ-kirjastopalvelu ja Kirjavälitys. On mahdollista tarjota omakustannettasi myös heille.

0 ääntä

Kommentit