Aineistoa siihen miten multimediaa voidaan käyttää opetettaessa koulussa. - ala-asteella - yläasteella - lukiossa Tutkimuksia ja kokemukia tästä. Voidaanko…

Kysytty

Aineistoa siihen miten multimediaa voidaan käyttää opetettaessa koulussa.
- ala-asteella
- yläasteella
- lukiossa

Tutkimuksia ja kokemukia tästä. Voidaanko multimediaa liittää järkevästi koulujen opetussuunnitelmaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Multimedian käytöstä opetuksessa voit etsiä aineistoa sekä kirja- että artikkelitietokannoista yhdistämällä asiasanat multimedia ja
opetus. Luettelen tähän joitakin viitteitä esimerkiksi. Niitä on
haettu Aleksi- ja Arto-artikkelitietokannoista ja Linda- ja Fennica-tietokannoista. Hyviä artikkeleita näyttää löytyvän
erityisesti Ote:opetus & teknologia -lehdestä.
Artikkeleita: Repo, Tarja, Etäkamu täytti oppijoiden toiveita (Ote 1999; 2, s.11-17),
Wiio, Osmo A., Multimediaa, hypertekstiä ja muuta
mystiikkaa: millä menetelmällä sanoma kouluissa perille (Kanava,1998; 1, s. 29-33), Ahonen, Maija-Liisa, Opettajat mukaan multimedian tekoon (Opettaja, 1999; 4, s.28-29), Reeves, Thomas C.,Internet & multimedia: kognitiiviset työkalut 2000-luvulle (Ote, 1998; 2, s. 44-49), Yletyinen, Helena, Tutkittua tietoa tarvitaan matkalla multimedian mahdollisuuksiin (Ote, 1995; 5, s. 38-40). Tutkimuksia/kirjoja: Rannikko, Mikko, Multimediaopetus: neljäsluokkalaisen asenteet ja asennemuutos opetuksen aikana (1998),
Digitaaliset matemaattis-luonnontieteelliset oppimisympäristöt/toim.
Tauno Tertsunen, Jarmo Viteli (1997), Leino, Jarkko, Multimedia
koulussa (1994), Isomäki, Hannakaisa, Hypermedia oppimisen tukena (1997), Kasvatustyö puntarissa: opettajat ja opettajankouluttajat
tarkastelevat uudistavaa toimintaansa /toim. Marja-Liisa Pynnönen ja Sirkku Tuominen (1997).