Aikuinen lapseton, naimaton lapsi kuolee. Hän on au-lapsi, jonka isä on tunnustanut mutta ei ole ollut isänä . Hänellä on velipuolia. Isä luopuu perinnöstä,…

Kysytty

Aikuinen lapseton, naimaton lapsi kuolee. Hän on au-lapsi, jonka isä on tunnustanut mutta ei ole ollut isänä . Hänellä on velipuolia. Isä luopuu perinnöstä, meneekö hänen puolensa hänen lapsilleen? Äiti elää ja on täysin kustantanut lapsensa elämän ja koulutuksen. Saako hän vain puolet perinnöstä

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti laintulkinta ei kuulu kirjastomme asiakaspalveluun. Sen sijaan tässä on muutama kirjallisuusvinkki perintöasioihin liittyvistä uusimmista teoksista, joista voi olla apua kysymykseesi:

Matti Norri: Perintö ja testamentti : käytännön käsikirja (7. uud. painos), 2017.

Aulis Aarnio ja Urpo Kangas: Suomen jäämistöoikeus, osa 1, perintöoikeus, 2016.

Tapani Lohi: Jäämistöositus ja kuolinpesä, 2020.