Aikaa sitten luin dekkarin jossa yksinäinen nainen vuokrasi huoneen yksityis asunnosta. Hän esitti olevansa pienen vauvan äiti. Pesi olematonta pyykkiä ym. En…

Kysytty

Hei, aikaa sitten luin dekkarin jossa yksinäinen nainen vuokrasi huoneen yksityis asunnosta. Hän esitti olevansa pienen vauvan äiti. Pesi olematonta pyykkiä ym. En nyt muista kaappasiko hän jostain mahd. Vuokraisänniltään vauvan vai miten tarina jatkui mutta niin mielelläni sen lukisin uudelleen kun tietäisin nimen ja tekijän. Mahd. Saposarjaa.

Vastaus

Vastattu

Kyseeseen saattaisi tulla Korppi-sarjassa vuonna 1963 julkaistu Celia Fremlinin Hetket ennen aamunkoittoa. Siinä lapsiperheen taloon asettuu vuokralaiseksi neiti Brandon. Kirjan lopussa selviää, että neiti Brandon on aikonut ryöstää perheen vauvan. Osana suunnitelmaansa hän on ottanut taloudenhoitajan paikan samassa kaupungissa asuvan lääkäriperheen luota. Työnantajilleen hän on esittänyt olevansa äiti ja tätä mielikuvaa ylläpitääkseen hän on jättänyt taloon merkkejä lapsen olemassaolosta: narulla kuivuvia lapsen riepuja, vaunut keittiössä, kaikenlaisia vauvan tarvikkeita. Neiti Brandonin työnantajat ovatkin olleet siinä uskossa, että tämä on asunut lapsensa kanssa heidän luonaan koko ajan. "Jos hänen lopulta onnistuisi varastaa lapsi, ei tällaisen mallitaloudenhoitajan ylle lankeaisi mitään epäilyksiä. Mikäli lapsenryöstöä lainkaan epäiltäisiin, silloin alettaisiin epäillä henkilöä, jolle ilmestyisi lapsi yhtäkkiä heti Michaelin katoamisen jälkeen eikä sellaista jolla varmasti tiedettiin olleen lapsi jo aikaisemmin."