Ähtärin ja Jyväskylän välillä kulkevan valtatie 18:n varrella on risteys Kummitusluoman metsätielle. Mistä moinen tie on mahtanut saada nimensä? Eräiden…

Kysytty

Ähtärin ja Jyväskylän välillä kulkevan valtatie 18:n varrella on risteys Kummitusluoman metsätielle.

Mistä moinen tie on mahtanut saada nimensä?
Eräiden lähteiden mukaan tien puut olisivat jollain tavalla outoja ja tielle pitäisi jossain tilanteessa näkyä omituinen talo.
Onko missään näistä jutuista perää?
Suomi24-keskusteluissa on tietä joskus käsitelty, mutta mitään konkreettista vastausta ei ole koskaan saatu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen lähteistä ei löytynyt tietoa metsätien nimestä. Useinhan teiden nimet liittyvät paikkakunnan historiaan. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä siihen kuntaan, jonka alueella tie on.