Aeron Kaleva-lentokone ammuttiin alas Suomenlahdella välirauhan aikana 14.6.1940. Mitä kirjallisuutta tästä tapauksesta on saatavilla?

Kysytty

Aeron Kaleva-lentokone ammuttiin alas Suomenlahdella välirauhan aikana 14.6.1940. Mitä kirjallisuutta tästä tapauksesta on saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tästä lento-onnettomuudesta löytyy aika niukasti kirjallisuutta, mutta tässä tulee joitakin vinkkejä:
Seppo Jylhän kirjassa "Siviili-ilmailun viimeiset lennot : 1927-1994" vuodesta 1995 löytyy artikkeli kyseisestä turmasta.
Suomen ilmailumuseolla järjestettiin 14.6.2005 Kaleva-seminaari. Tämän seminaarin ohjelma,luennoitsijat sekä mitä materiaalia, esim. dokumenttielokuvia on tehty tästä onnettomuudesta löytyy internetistä osoitteella
www.virtualpilots.fi/feature/artikkelit/tapauskaleva
Yhteenveto tästä seminaarista löytyy myös vuoden 2005 numero 5 "Siivet" lehden numerossa. Kopio tästä artikkelista on mahdollista saada Kirkkonummen kirjastosta.

0 ääntä

Kommentit